Kamis, 31 Maret 2011

♥♥ DOA UNTUK JODOHKU ♥♥



Ya ALLAH,
aku merupakan hamba yang
lemah, hamba yang tidak mampu mengawal diriku daripada fitrah seorang manusia yang memerlukan teman, memerlukan kekasih, memerlukan suami/isteri, memerlukan keluarga.





Ya ALLAH, aku tidak mampu menahan diriku daripada terjeremus
ke dalam
kemaksiatan dan perzinaan.

Ya ALLAH,
jika masanya telah tiba, jika apa yang aku mohon ini merupakan
sesuatu yang terbaik disisi_MU
,
 terbaik buat agamaku, terbaik buat diriku, keluarga dan seluruh mukminin dan mukminat, maka aku memohon kepada_MU Ya ALLAH agar aku ditemukan dengan jodoh  yang terbaik di sisi_MU.
Setiap yang terbaik di sisi_MU
,
 pasti terbaik buat diriku Ya ALLAH.


Namun Ya ALLAH, jika masanya untuk dipertemukan dengan jodohku belum tibaaku memohon kepada_MU agar KAU tunjukkan jalan" untuk aku
memiliki 
jodohku Ya ALLAH. Aku memohon agar Kau tunjukkan aku
tuntutan"_MU yang perlu aku lakukan 
untuk memiliki jodohku Ya ALLAH.



Ya ALLAH,
Tuhan yang
Maha Memakbulkan doa, Tuhan yang Maha Penentu jodoh, 
jauhilah aku daripada segala kemaksiatan di dunia ini,
jauhilah aku daripada perkara" yang tidak dapat memberikan manfaat,
jauhilah aku dariapda perkara" yang Engkau
murkai dan perkara" yang menyesatkan diriku Ya ALLAH.
.

Ya ALLAH 
ya Tuhanku,

Seandainya dia adalah jodohku, KAU bukakanlah  hati dia Ya ALLAH 
untuk menerimaku,
 KAU dekatkan lah hati dia dengan hatiku  Ya ALLAH ,
KAU permudahkanlah 
jodoh ku dengan dia 
Ya ALLAH
serta KAU satukanlah kami 
Ya ALLAH dalam satu ikatan suci yaitu ikatan perkawinan..


Ya ALLAH ya Rahman, ya Rahim

Seandainya dia bukan jodohku, kurniakanlah padaku ketenangan
dalam menerima ketentuan yang telah KAU tetapkan untuk diriku
diatas muka bumi ini
 
Ya ALLAH. Dan aku mohon pada_MU Ya ALLAH,
KAU pertemukanlah aku dengan insan yang benar" ikhlas bisa menerimaku
dengan seadanya aku,
 taat akan perintah_MU Ya ALLAH, serta mampu untuk membimbing keluarga yang bakal bersatu nanti ke jalan yang KAU redhai..

Amin ya rabbal alamin

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

About Me

Foto saya
@ Tuhan, Saat aku meyukai seorang teman, Ingatkanlah aku bahwa akan ada sebuah akhir, Sehingga aku akan tetap bersama Yang Tak Pernah Berakhir. @ Tuhan, Ketika aku merindukan kekasih, Rindukanlah aku kepada yang rindu kepada cinta sejati-MU, Agar kerinduanku kepada-MU semakin menjadi. @ Tuhan, Jika aku hendak mencinta seseorang, Temukanlah aku dengan orang yang mencintai-MU, Agar bertambah kuat cintaku pada-MU. @ Tuhan, Ketika aku sedang jatuh cinta, Jagalah cinta itu, Agar tidak melebihi cintaku pada-MU. @ Tuhan, Ketika aku berucap aku cinta padamu, Biarlah kuakatakan kepada yang hatinya tertaut pada-MU, Agar aku tak jatuh dalam cinta yang bukan karena-MU.